1000380511 |
La coeducació a les escoles bressol. Inclusió de la diversitat afectiva, sexual, de gènere, funcional, ètnica i cultural (EBM La Muntanya) |
2017-2018 |
Curs. Llar d'Infants |
|
|
|
16/10/2017 - 11/6/2018 (30 hores) de 13:00h a 15:00h |
|
BRE La Muntanya |
|
c. Sant Feliu de Codines, 4 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
- Amb la metodologia d’investigació-acció-participació es farà un treball singularitzat en cada centre (tipus de població, experiències prèvies, cultura de treball de l’escola) per identificar els biaixos que travessen les pràctiques educatives i per operar canvis que garanteixin l’equitat coeducativa, és a dir la perspectiva inclusiva de tota la diversitat (sexual, de gènere, ètnica i cultural, funcional).
|
| |
Objectius |
- Formar i sensibilitzar el professorat vers les desigualtats sexuals, de gènere, funcionals, ètniques i culturals presents a l’àmbit educatiu i la necessitat d’educar amb perspectiva de gènere i enfocament interseccional.
- Facilitar la identificació de les qüestions de gènere que estan implicades en les pròpies identitats personals així com en els conflictes intra i interpersonals i la identificació dels aspectes que comportin desigualtat de caràcter sexual, de gènere, funcional, ètnic i cultural.
- Oferir metodologies per a l’anàlisi i l’observació sistematitzada de la realitat, per tal de poder donar continuïtat al procés crític de revisió constant de les pràctiques educatives.
- Oferir els coneixements teòrics necessaris per situar al moment actual, la perspectiva de gènere, l’enfocament interseccional i les desigualtats a l’àmbit educatiu.
- Dotar d’eines i recursos per a implementar la coeducació en el seu sentit més ampli, posant en valor la cura, el desenvolupament emocional com a eina clau de prevenció de tots els tipus de violències i la resolució positiva dels conflictes.
- Establir les bases de continuïtat i de treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la intervenció coeducativa al centre.
|
| |
Continguts |
• Sistema sexe-gènere. Fonaments conceptuals.
• Diversitat afectiva, sexual, de gènere, funcional, ètnica i cultural.
• Diversitat familiar.
• Agents de socialització. Marc global i escola bressol.
• Coeducació. Conceptualització i línies d’intervenció.
• Eixos d’observació: contes, cançons, jocs i espais.
• Paper de les persones educadores: revisió interna, llenguatge i comunicació, relacions amb infants i les seves famílies.
• Marc normatiu i implicacions organitzatives per al centre.
|
| |
Avaluació |
Les formadores faran un seguiment sistemàtic del treball de camp i de les modificacions operades a l’aula i al pati.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions, recollida de dades d’observació sistemàtica, anàlisi de la informació, reflexió, participació activa i propostes de millora.
|
| |
Persones destinatàries |
Prosessionals de la llar d'infants Municipal La Muntanya
|
| |
E-mail |
bsin.ceb@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
16/10/2017 |
1300 |
1500 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
11/06/2018 |
1300 |
1500 |
|
| |